CuTe Gurlz N EnsYem BoyZ..

Monday, February 21, 2011

hohoho..benda nie pernah jadi kat korang tak?

credit to google

Assalamualaikum..aii semua..pekaba?
hurmm..da lama x hupdate belog..
xtaw nk start tulis balik camne..huhu. korang cht x?
 sowriee la coz 'terbizi' sket..hihi. 
haa..arini aku nk kongsi sumtim ngan korang..
xtaw la korang pernah alami ke tak.. 
actually rata2 coursemate aku pernah alami benda nie
haa..tuk mudahkan korang semua faham..
sila2 la bace dialog kt bawah nie yer..
credit to fikhri a.k.a  my coursemate coz mengingatkan aku kembali ngan benda neh..=) 

Makcik A: Anak ni blaja bidang apa kat sana (U) ?
Student QS: Ukur Bahan...makcik.

Makcik A: Apa?? Gubahan? Gubahan apa nak? Pandai gubah bunga ke nak...?

Student QS: Quantity Survey...makcik...ala...apa2 ttg duit dkt tapak pembinaan, tula kerja saya...

Makcik A: Makcik kurg jelas la nak...

Student QS: Cuba makcik baca blog ni, makcik asyik bukak blog gOsip2 hangat artis jew...mcm ner nak berkembg...~ngee...
(korang jangan wat camnie taw..kuang hajo namanya nie..actually xde la ktorg menjawab cenggini pown..hihi)
    

Benda nie selalu jadi kt ktorg yg amik cos nie taw. hurmm..biasanya lau aku cakap juruukur bahan kebanyakan orang tak taw..kecuali yang terlibat lam construction field..yang parah agi ngan makcik2 or pakcik2 kt kampung..huhu diorang selalu tertukar ngan gubahan..so puji la aku nie pandai menggubah bunga..hohoho..jauh tu~ 

Puas diterangkan last2 br diorang faham..nk senang cter aku ckp qs ni cost consultant..Building economist or Accountant bangunan..ala..yang keje wat bangunan ngan Arkitek & Engineer tue..haa..baru la depa faham..hohoho.
(aku nasihatkan korang lao xnak idup korang serabot lam lima taun neh..better korang xyah amik la cos nie..nyusahkan korang jew..kui3) Since aku da nk abes stdy nie lam 3 bulan ag..aku ade banyak lar task n work to be settle down..especially thesis n applied study aku tue..hoho. 


Ape itu QS??
haa...lao nak lebih faham ag korang blh refer blog member aku neh..
what is exactly meant by QS??- By Meon

Peranan Juruukur Bahan

By Fara Ashikin Uyub, Chong Jia Yi & Chung Tzy Chi via 

http://ukurbahan-qs.blogspot.com

credit to them lar..=)

Ape2 pown im hepi to be graduate as Bachelor of Quantity Surveying (Hons.).. ^-^. InsyaAllah..korang doakan segala urusan pembelajaran cik qiss dipermudahkanNya & senang nak dapat kerja ek..amin.. kla..nk out dulu..ade keje nk wat..bz2 hihihi..=p

" Buah akal adalah ilmu pengetahuan, buah jiwa adalah iman, dan buah fizikal adalah kemajuan.."

p/s: kak..we all love you! dont worry about those things k..hehe. we'll always behind u n support u for da best in ur life! x sabar nk grad n keje skali pasni kan..hehe. gambatte!! ^^

"kadangkala kita berdoa utk kuat tp byk dugaan, apbl kt minta cerdik tp masalah plak timbul, adakala kt minta kebahagiaan tapi huru-hara plak..Dugaan menjadikan mental kita kuat, masalah menjadikan kita berfikir, huru hara menjadikan kita tabah..Hebat tak Allah..
Kalaulah manusia tahu hadis ni 'telah berkata Jibrail: wahai tuhan, engkau sampaikanlah hambamu..Maka Allah SWT menjawab: Biarkan hambaku itu, kerana aku mencintai suaranya..' Diriwayatkan oleh Anas bin Malik..


No comments:

Post a Comment

Tawaran Baek Punyer ni! sile lar klik cni..free of charge~ hihi ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


I changed my font at scrappinblogs.blogspot.com