CuTe Gurlz N EnsYem BoyZ..

Saturday, February 26, 2011

Petanda Akhir Zaman!

Assalamualaikum. Aku ade sumtim nak share nie..
ngah duk godek2 blogwalking tadi, aku singgah kt blog Incik AaBa..
thanks for him sbb bagi aku mengopipastekan info nie..^^

NEGARA-NEGARA ISLAM BERGOLAK DIBUMI SENDIRI

Pictures-credit to incik google


Tahukah anda? Libya kini sdg bergolak apabila rakyatnya mengadakan tunjuk perasaan mendesak Muammar Gaddafi meletak jawatan..tetapi pemimpin veteren itu bertindak balas sbgmana pemimpin berkuku rimau besi..membalas dengan menentang puak2 anti kerajaan dgn menggunakan kuasa veto tentera sehingga mengorbankan lebih 1000 nyawa setakat ini. Latest, aku baca paper Metro td ckp Gaddafi Bom Masjid!! SubhanAllah, bila NAFSU GILER KUASA bermaharajalela..rumah Allah pon dibedil! rakyat menjadi mangsa..

kebangkitan kuasa rakyat - thanks incik google


Kebangkitan ini adalah tempias daripada gerakan revolusi di Tunisia, Mesir dan kini kebangkitan ini semakin hebat di Libya. Muammar Gaddafi da perintah Libya selama 42 tahun. Tempoh ni lebih lama dari Hosni Mubarak dan kini nampaknya Pakcik Gadafi ni lebih kejam dari Hosni. ingatkan Hosni da kejam.. rupenya Gadaffi lagi kejam..Begitulah dalam hidup kita, kita rasa diri ni dah jahat, rupa2nya ade lagi yang lebih jahat..Dan apabila kita rasa kita nie dah baik, rupanya ada lagi yang lebih baik dari kita..jadi sejahat mana pown kita, BELUM TERLAMBAT untuk kita BERTAUBAT..dan jika kita baik..BERSYUKURLAH dia atas nikmat pinjaman Allah  itu..=)

ish-ish-ish....(sambil cik qiss geleng2 kepala)


Seramai 131 rakyat Malaysia yang terperangkap di Libya kini berjaya dipindahkan ke Tunisia pada puku 12 tghari semalam berikutan ancaaman keselamatan yang semakin meruncing di negara bergolak itu.

rakyat menjadi mangsa

Alangkah lagi malangnya, Muammar Gaddafi nie siap suruh Bedil lagi rakyat2 dia yang menuntut keadilan. Lihatlah betapa kejamnya pakcik nih! Xmo tunduk dgn kuasa rakyat..mana keadilannya? dahla perintah negara berkurun2..x reti nk turun..Inikah pemimpin yang kita cari? sejak rampasan kuasa 42 tahun dahulu, Gaddafi(hurmm..nama da santek..mcm dafi AF lak..huhu) da cekik libya bila dia berkuasa after kalahkan Raja Idris pemerintah Libya masa tue yang pergi keluar negara tuk dapatkan rawatan perubatan.. 

Incik Muammar Gaddafi..

Dahulunya kebangkitan rakyat di Tunisia..then merebak ke Mesir menjatuhkan rejim Hosni..Alhamdulillah pemerintah kejam dua2 nie da tumbang. Sekarang di Libya, selepas nie? Ayuh kita kongsi perkembangan resolusi dan kebangkitan rakyat supaya kita sama-sama taw bahawa dunia kini semakin di akhir zaman, Islam mula bangkit dan petanda akhir zaman semakin jelas dan bertambah-tambah. hayati dan fahamilah isu2 kebangkitan ini supaya kita tidak menjadi golongan yang rugi. Semoga Allah membantu pihak yang benar..amin.

P/S: Kongsilah dengan rakan2, nak copy paste dari ini pon amiklah..semoga kita dapat sedar yang islam kini semakin bangkit..TINGGAL DIRI KITA JE..DAH BANGKIT KE BELUM DALAM MELAWAN DIRI SENDIRI?huhu

Untuk baca entry pasal pergolakan bumi Mesir, korang boleh klik sini..

Untuk entry nie, aku nak selitkan satu bait2 syair yg sgt syahdu..xtaw dari mana aku dapat..ade terselit lam diari aku.. thanks to the writer for da best syair.. sgt menyentuh jiwa & membakat semangat!..

ADAKAH KAU LUPA?

Adakah kau lupa..kita pernah berjaya
Adakah kau lupa..kita pernah berkuasa
Memayungi 2/3 dunia..merentas dunia melayar samudera
Keimanan juga ketakwaan..
Rahsia mereka mencapai kejayaan
Marilah wahai anak bangsa,
Kita bina kekuatan jiwa..
Ditangan perjuangan, gemilang generasi silam..
Membawa arus perubahan
Keikhlasan hati dan nurani
Ketulusan jiwa mereka berjuang..


Adakah kau lupa..
Sejarah mengajar kita
Budaya islam serata dunia 
Membina tamadun berjaya
Barulah mengangkat maruah.

Bak kata pujangga..bersatu kita teguh..bercerai kita roboh..=)


No comments:

Post a Comment

Tawaran Baek Punyer ni! sile lar klik cni..free of charge~ hihi ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


I changed my font at scrappinblogs.blogspot.com